Uzmanımız Sizi Arasın

Abonelik ilişkisi kapsamında temin ettiğimiz kişisel verilerinizin işlenmesine ilişkin detaylı bilgi için lütfen Aydınlatma Metni(KVKK) ve Kullanım Sözleşmesi inceleyiniz.

Sıkça Sorulan Sorular-Genel
ADSL Modem arızalı. İnternet kullanamıyorum. Modemin Garanti Şartları Nelerdir ?

Tüm adsl modemlerin 2 yıl zorunlu garantisi vardır. Herhangi bir yerden kendi satın aldığınız adsl modem ise garanti belgesinde bulunan üretici ve/veya satıcı firma ile iletişime geçmeniz gerekmektedir. Bulunduğunuz yerde firmanın Yetkili Servisi varsa garanti belgesi ile beraber ilgili firmanın yetkili servisine başvurabilirsiniz.
ADSL Modemi , internet servis sağlayıcısından almış iseniz o zaman birkaç seçenekten bahsetmek gerekir.
ADSL modemi satın aldığınız ISS firmasının satın alma veya kiralama şartlarını incelemenizde yarar vardır. Firmalara göre farklı uygulamalar olmasına rağmen genelde yapılan uygulamalar aşağıdadır.

1-)İndirimli satılan ADSL Modemler : Bu durumda genelde adsl modemin arızalanması durumunda üretici firmanın yetkili servisine yönlendirirler.. Bazı firmalar modemi tüketiciye kendi sattığı için yetkili servis yerine kendisine gönderilmesini isteyebilir. Bu durumda müşteriye kullanabilir bir modem tedarik edilir.
2-)Kiralama yoluyla verilen modemler : ADSL Modem kiralandığı için modem arızası durumunda genelde arıza ISS tarafından giderilir veya değiştirilir.
3-)Eve kadar fiber olan bölgelerde kullanılan kiralık modemler: ISS kendi modemini kendi kurar. Problem olduğunda yine ISS kendi değiştirir.

İnternet Aboneliğinde Hizmet aldığım firmayı değiştirebilir miyim? Nasıl ?

Evet.. Yeni hizmet almak istediğiniz firmaya başvurmanız gerekmektedir. Başvuru ve geçiş işlemlerini yeni firma tarafından yapılmaktadır. Geçiş işlemi olabilmesi için eski internet aboneliğinizin aktif olması gerekmektedir.  Geçiş işlemine “ISS Geçiş” ve/veya “ISS Churn” denilmektedir.
Yine dikkat edilmesi gereken konularda biri de “Abonelik Kimin Üzerinde ise” aynı isim ve bilgilerle işlemin yapılması gerekmektedir. Birinci derecen akraba olsanız dahi farklı isim ve bilgilerle hizmet aldığınız firmayı değiştiremezsiniz.

İnternet Başvuruları Hakkında

İnternet Başvurusu Nerelerden yapabilirim?
İnternet Servis Sağlayıcıların Yetkili ADSL Bayi ve/veya Yetkili Satış Noktalarından.
İnternet Servis Sağlayıcıların Resmi İnternet Sitelerinden (com.tr uzantılı alan adlarını tercih etmenizi öneririz.)
İnternet Servis Sağlayıcıların Çağrı Merkezlerini arayarak
İnternet Başvurusu için gerekli olan evraklar nelerdir?
Bireysel ve Kurumsal Başvurularda farklı evraklar istenmektedir.
Genelde talep edilen evraklar (Firmalara göre değişiklik gösterebilir)
Bireysel Aboneler :
Kimlik Fotokopisi
İnternet Başvuru formu
Abonelik Sözleşme
Taahhütlü Kampanya ise İnternet Kampanya Taahhütnamesi
Kurumsal Abone :
Vergi Levhası
İmza Sirküleri
Yetkili Kimlik Fotokopisi
İnternet Başvuru formu
Abonelik Sözleşme
Taahhütlü Kampanya ise İnternet Kampanya Taahhütnamesi

 

ADSL Hızlarında Bölgesel Farklılık Olabilir mi?  

Kullanılan altyapıya ve hizmet alınacak adresin santrala uzaklığına göre değişiklik gösterebilir.
100 Mbps ye kadar hız alınabilir. Genişbant internetin ilk yıllarında(2004-2005) 1 Mbps yüksek hız sayılmasına rağmen , 2020 lerden itibaren İnternet Servis sağlayıcıların çoğu en düşük hız olarak 4 Mbps olarak vermeye başladılar. 2022 yılına bakıldığında ise en düşük hız 8 Mbps olarak verilmektedir.
Tüketicilerin talepleri doğrultusunda altyapı desteklediği şartlarda 100 Mbps ye kadar hız almak mümkündür.
 

Yalın (Telefonsuz) İnternet Hakkında

Yalın (Telefonsuz) İnternet Nedir ?
Sabit Telefon hattına gerek kalmayan internet demektir.
Yalın internet için bir Kablo çekilmesi gerekiyor mu? Nasıl?
Evet. Uygulamaları farklı olmakla beraber çekilen hat , telefon hattı gibi bakır kablo ile çekilmiş bir iletim hattı. İnternet almak için bir hat gerekli olan lokasyonlarda çekilen hat, telefon görüşmesine kapalı telefon hattı olarak tanımlamamız yanlış olmaz.
Yalın İnternet için neden ücret alınıyor?
Yalın ADSL için çekilen hattının , telefon hattı gibi bir maliyeti ve bakım ücreti olması nedeniyle bir ücret alınmaktadır. Birçok kampanyada yalın internet dahil olarak müşterilere sunulmaktadır. Sabit telefon hattı kullanan müşterilere yaklaşık aylık 10-12 TL lik bir fiyat avantajı sağlamaktadır.
Yalın İnternet ‘te başka firmaya geçiş yapabilir miyim?
İnternet Servis sağlayıcısını değiştirebilirsiniz. Fakat bu internet taşıma anlamına gelmez. Diğer interneti kullanmayacaksınız iptal ettirmeniz gerekir. Yanı yeni bir firmadan hizmet almanız, diğer firmanın internet hizmetini sonlandırılacağı anlamına gelmez.

 

Sıkca Sorulan Sorular, Herhangi bir kampanyaya ait özel sorular değildir. Sektörle ilgili genel sorulardır. Kampanya ile ilgili sorular için ilgili firmanın kampanya detaylarına ve/veya SSS cevaplarına bakabilirsiniz.