Uzmanımız Sizi Arasın

Abonelik ilişkisi kapsamında temin ettiğimiz kişisel verilerinizin işlenmesine ilişkin detaylı bilgi için lütfen Aydınlatma Metni(KVKK) ve Kullanım Sözleşmesi inceleyiniz.

Sıkça Sorulan Sorular-Genel
İnternet Aboneliğinde Hizmet aldığım firmayı değiştirebilir miyim? Nasıl ?

Evet.. Yeni hizmet almak istediğiniz firmaya başvurmanız gerekmektedir. Başvuru ve geçiş işlemlerini yeni firma tarafından yapılmaktadır. Geçiş işlemi olabilmesi için eski internet aboneliğinizin aktif olması gerekmektedir.  Geçiş işlemine “ISS Geçiş” ve/veya “ISS Churn” denilmektedir.
Yine dikkat edilmesi gereken konularda biri de “Abonelik Kimin Üzerinde ise” aynı isim ve bilgilerle işlemin yapılması gerekmektedir. Birinci derecen akraba olsanız dahi farklı isim ve bilgilerle hizmet aldığınız firmayı değiştiremezsiniz.

ADSL Tarifeleri  Nelerdir?

ADSL Tarifelerini 3 ana gruba ayırabiliriz.
Limitsiz (Sınırsız-Kotasız) Tarifeler :
Kullanım trafiğine bakılmaksızın aylık sabit ücretle alınan sınırsız kotasız paketlerdir. Hız düşümü olmaz. Devamlı hizmet aldığınız paket ücretini ödersiniz. Kota aşım ücreti alınmaz.
Limitsiz Adıl Kota Noktası (AKN) olan tarifeler :
Ay içerisinde kullanım trafiğiniz belli bir GB a ulaştığında (AKN) hızının düşülmesi uygulamasının olduğu pakettir. 1 Ocak 2019 dan itibaren uygulanmıyor. Bazı servis sağlayıcıları , bu tarifeye benzer “Akıllı Sınırsız Tarifeler” uygulamaktadır. Genelde bu uygulama gündüz farklı hız (örneğin 02.00-19.00 arası 16 mbps hız, 19.00-02.00 arası daha düşük hız) gece daha düşük hız şeklinde uygulanmaktadır.
Limitli Tarifeler :
Aylık Belli bir kotası olan tarifeler. Kotası dolduğunda ek kota satın almanız gerekebilir. Veya ek kullanımlar ücretlendirilir.

 

Yalın (Telefonsuz) İnternet Hakkında

Yalın (Telefonsuz) İnternet Nedir ?
Sabit Telefon hattına gerek kalmayan internet demektir.
Yalın internet için bir Kablo çekilmesi gerekiyor mu? Nasıl?
Evet. Uygulamaları farklı olmakla beraber çekilen hat , telefon hattı gibi bakır kablo ile çekilmiş bir iletim hattı. İnternet almak için bir hat gerekli olan lokasyonlarda çekilen hat, telefon görüşmesine kapalı telefon hattı olarak tanımlamamız yanlış olmaz.
Yalın İnternet için neden ücret alınıyor?
Yalın ADSL için çekilen hattının , telefon hattı gibi bir maliyeti ve bakım ücreti olması nedeniyle bir ücret alınmaktadır. Birçok kampanyada yalın internet dahil olarak müşterilere sunulmaktadır. Sabit telefon hattı kullanan müşterilere yaklaşık aylık 10-12 TL lik bir fiyat avantajı sağlamaktadır.
Yalın İnternet ‘te başka firmaya geçiş yapabilir miyim?
İnternet Servis sağlayıcısını değiştirebilirsiniz. Fakat bu internet taşıma anlamına gelmez. Diğer interneti kullanmayacaksınız iptal ettirmeniz gerekir. Yanı yeni bir firmadan hizmet almanız, diğer firmanın internet hizmetini sonlandırılacağı anlamına gelmez.

 

ADSL Nedir , Hız Neden Asimetrik ? Ne kadar mesafe için hizmet alınabilir?

ADSL (Asimetrik Sayısal Abone Hattı- İngilizce Asymmetric Digital Subscriber Line ) sözcüklerinin baş harflerinden oluşan ADSL, geniş bant internet sektöründe en çok kullanılan internet bağlantı tekniğidir. Aynı hat üzerinden bir dağıtıcı (splitter) ile hem internet bağlantısını hem de telefon bağlantısı hizmeti alınabilir.
ADSL de Veri alma Hızı (download) ve gönderme (upload) hızı ADSL de birbirinden farklı olduğu için simetrik olmayan anlamında asimetrik olarak adlandırılmıştır. Kullanıcının veri alım hızı, gönderim hızından yüksek olur.
ADSL ,genellikle 4 kilometreden uzakta olmayan mesafelere dağıtılabilir. Fakat kablo bağlantısının izin verdiği ölçüde 8 kilometreye kadar ulaşabilir. Uzaklığa göre alabileceğiniz hızlar farklı olabilir.
 

ADSL Modem de Kullanılan Kullanıcı adı ve şifreler nasıl kullanılır.?

ADSL kullanıcısı iseniz 3 adet kullanıcı adı ve şifreden bahsedebiliriz. En fazla karıştırılan konulardan biridir.
1-)ADSL Modem Kullanıcı Adı ve Şifresi : ADSL Modem içinde gerekli ayarların yapılabilmesi için modemin arayüzüne giriş sağlayan kullanıcı adı ve şifredir. Her modemin varsayılan (fabrika ayarları) bir kullanıcı adı ve şifresi vardır. Bu modem marklarında aynı olabileceği gibi, aynı markanın değişik modellerinde farklı olabilir. Kullanma kılavuzundan bakabilirsiniz.
2-)İnternet Servis Saylayıcısından alınan kullanıcı adı ve şifre :
Hizmet aldığınız internet servis sağlayıcısı, size internet kullanımı için bir kullanıcı adı ve şifre verir. Bu kullanıcı adı ve şifreyi modemde ayarlamanız (modem ilgili firma tarafından ayarlanmamış ise) gerekmektedir.
3-)Kablosuz ADSL modemlerde ‘Kablosuz Ağ Şifresi:
Cihazınızın modeme kablosuz erişmesini sağlayan şifredir. Yine bu ayar modem içerisinde yapılır. Güvenlik ve kota kullanımı için kesinlikle ayar yapmanızı öneririz.

 

Sıkca Sorulan Sorular, Herhangi bir kampanyaya ait özel sorular değildir. Sektörle ilgili genel sorulardır. Kampanya ile ilgili sorular için ilgili firmanın kampanya detaylarına ve/veya SSS cevaplarına bakabilirsiniz.