Sıkça Sorulan Sorular-Genel
ADSL Hızlarında Bölgesel Farklılık Olabilir mi?  

Kullanılan altyapıya ve hizmet alınacak adresin santrala uzaklığına göre değişiklik gösterebilir.
100 Mbps ye kadar hız alınabilir. Genişbant internetin ilk yıllarında(2004-2005) 1 Mbps yüksek hız sayılmasına rağmen , 2020 lerden itibaren İnternet Servis sağlayıcıların çoğu en düşük hız olarak 4 Mbps olarak vermeye başladılar. 2022 yılına bakıldığında ise en düşük hız 8 Mbps olarak verilmektedir.
Tüketicilerin talepleri doğrultusunda altyapı desteklediği şartlarda 100 Mbps ye kadar hız almak mümkündür.
 

ADSL Tarifeleri  Nelerdir?

ADSL Tarifelerini 3 ana gruba ayırabiliriz.
Limitsiz (Sınırsız-Kotasız) Tarifeler :
Kullanım trafiğine bakılmaksızın aylık sabit ücretle alınan sınırsız kotasız paketlerdir. Hız düşümü olmaz. Devamlı hizmet aldığınız paket ücretini ödersiniz. Kota aşım ücreti alınmaz.
Limitsiz Adıl Kota Noktası (AKN) olan tarifeler :
Ay içerisinde kullanım trafiğiniz belli bir GB a ulaştığında (AKN) hızının düşülmesi uygulamasının olduğu pakettir. 1 Ocak 2019 dan itibaren uygulanmıyor. Bazı servis sağlayıcıları , bu tarifeye benzer “Akıllı Sınırsız Tarifeler” uygulamaktadır. Genelde bu uygulama gündüz farklı hız (örneğin 02.00-19.00 arası 16 mbps hız, 19.00-02.00 arası daha düşük hız) gece daha düşük hız şeklinde uygulanmaktadır.
Limitli Tarifeler :
Aylık Belli bir kotası olan tarifeler. Kotası dolduğunda ek kota satın almanız gerekebilir. Veya ek kullanımlar ücretlendirilir.

 

Yalın (Telefonsuz) İnternet Hakkında

Yalın (Telefonsuz) İnternet Nedir ?
Sabit Telefon hattına gerek kalmayan internet demektir.
Yalın internet için bir Kablo çekilmesi gerekiyor mu? Nasıl?
Evet. Uygulamaları farklı olmakla beraber çekilen hat , telefon hattı gibi bakır kablo ile çekilmiş bir iletim hattı. İnternet almak için bir hat gerekli olan lokasyonlarda çekilen hat, telefon görüşmesine kapalı telefon hattı olarak tanımlamamız yanlış olmaz.
Yalın İnternet için neden ücret alınıyor?
Yalın ADSL için çekilen hattının , telefon hattı gibi bir maliyeti ve bakım ücreti olması nedeniyle bir ücret alınmaktadır. Birçok kampanyada yalın internet dahil olarak müşterilere sunulmaktadır. Sabit telefon hattı kullanan müşterilere yaklaşık aylık 10-12 TL lik bir fiyat avantajı sağlamaktadır.
Yalın İnternet ‘te başka firmaya geçiş yapabilir miyim?
İnternet Servis sağlayıcısını değiştirebilirsiniz. Fakat bu internet taşıma anlamına gelmez. Diğer interneti kullanmayacaksınız iptal ettirmeniz gerekir. Yanı yeni bir firmadan hizmet almanız, diğer firmanın internet hizmetini sonlandırılacağı anlamına gelmez.

 

Metro Ethernet Nedir? G.SHDSL Nedir ? ADSL ile G.SHDSL arasındaki fark nedir.?

Metro Ethernet, Fiber Optik Kablo üzerinden 5 Mpbs ile 1 Gpbs arasında her türlü veri akışına imkan veren, internet dönüşüm protokollerine gerek duyulmayan uçtan uca ethernet taşıyan iletim teknolojisidir. Simetrik yapıya sahiptir.
G.SHDSL (Simetrik Yüksek Hızlı Sayısal Abone Hattı) download(alma) ve upload(gönderme) hızları birbirine eşit DSL teknolojisidir.
Simetrik bant genişliği ve güvenli erişim imkanı sağlayarak, uzak ofisleri bulunan ve bu noktalara veri iletişimi yapmak isteyen firmaların kullanabileceği bir hizmettir.
128 Kpbs ‘den 2 Mbps’ye kadar erişim imkanı sağlar.
ADSL asimetrik, G.SHDSL ise simetriktir. Yanı alma ve verme hızları aynıdır.

 

ADSL Modem arızalı. İnternet kullanamıyorum. Modemin Garanti Şartları Nelerdir ?

Tüm adsl modemlerin 2 yıl zorunlu garantisi vardır. Herhangi bir yerden kendi satın aldığınız adsl modem ise garanti belgesinde bulunan üretici ve/veya satıcı firma ile iletişime geçmeniz gerekmektedir. Bulunduğunuz yerde firmanın Yetkili Servisi varsa garanti belgesi ile beraber ilgili firmanın yetkili servisine başvurabilirsiniz.
ADSL Modemi , internet servis sağlayıcısından almış iseniz o zaman birkaç seçenekten bahsetmek gerekir.
ADSL modemi satın aldığınız ISS firmasının satın alma veya kiralama şartlarını incelemenizde yarar vardır. Firmalara göre farklı uygulamalar olmasına rağmen genelde yapılan uygulamalar aşağıdadır.

1-)İndirimli satılan ADSL Modemler : Bu durumda genelde adsl modemin arızalanması durumunda üretici firmanın yetkili servisine yönlendirirler.. Bazı firmalar modemi tüketiciye kendi sattığı için yetkili servis yerine kendisine gönderilmesini isteyebilir. Bu durumda müşteriye kullanabilir bir modem tedarik edilir.
2-)Kiralama yoluyla verilen modemler : ADSL Modem kiralandığı için modem arızası durumunda genelde arıza ISS tarafından giderilir veya değiştirilir.
3-)Eve kadar fiber olan bölgelerde kullanılan kiralık modemler: ISS kendi modemini kendi kurar. Problem olduğunda yine ISS kendi değiştirir.

Sıkca Sorulan Sorular, Herhangi bir kampanyaya ait özel sorular değildir. Sektörle ilgili genel sorulardır. Kampanya ile ilgili sorular için ilgili firmanın kampanya detaylarına ve/veya SSS cevaplarına bakabilirsiniz.