Sıkça Sorulan Sorular-Genel
İnternet Aboneliğinde Hizmet aldığım firmayı değiştirebilir miyim? Nasıl ?

Evet.. Yeni hizmet almak istediğiniz firmaya başvurmanız gerekmektedir. Başvuru ve geçiş işlemlerini yeni firma tarafından yapılmaktadır. Geçiş işlemi olabilmesi için eski internet aboneliğinizin aktif olması gerekmektedir.  Geçiş işlemine “ISS Geçiş” ve/veya “ISS Churn” denilmektedir.
Yine dikkat edilmesi gereken konularda biri de “Abonelik Kimin Üzerinde ise” aynı isim ve bilgilerle işlemin yapılması gerekmektedir. Birinci derecen akraba olsanız dahi farklı isim ve bilgilerle hizmet aldığınız firmayı değiştiremezsiniz.

İnternet Servis Sağlayıcısı (ISS) ne demek ?

İngilizce de Internet Service Provider (ISP) olan terim, Türkçe olarak "İnternet Servis Sağlayıcı" nın kısaltılmış (ISS) ismidir. Faaliyet olarak bireysel ve kurumsal müşterilere internet bağlantısı sağlayan kurumdur. Fakat bu ismi “Lisans almayan firmalar “ kullanamaz.

ISS firması demek, Devletin ilgili kurumlarından Yetki Belgesi (Lisans) almış firmadır.
Yetki almış firma bilgilerine , Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu(BTK) nin Resmi İnternet Sitesinden ulaşabilirsiniz. BTK 2021-3 çeyrek verilerine göre lisans almış firma sayısı 295 dir.

Pazar payı en yüksek olan 4 firma, Türk Telekom(TTnet), Turkcell Superonline, Turksat Kablo Tv, Vodafone.Net ‘dir.
 

ADSL Modem arızalı. İnternet kullanamıyorum. Modemin Garanti Şartları Nelerdir ?

Tüm adsl modemlerin 2 yıl zorunlu garantisi vardır. Herhangi bir yerden kendi satın aldığınız adsl modem ise garanti belgesinde bulunan üretici ve/veya satıcı firma ile iletişime geçmeniz gerekmektedir. Bulunduğunuz yerde firmanın Yetkili Servisi varsa garanti belgesi ile beraber ilgili firmanın yetkili servisine başvurabilirsiniz.
ADSL Modemi , internet servis sağlayıcısından almış iseniz o zaman birkaç seçenekten bahsetmek gerekir.
ADSL modemi satın aldığınız ISS firmasının satın alma veya kiralama şartlarını incelemenizde yarar vardır. Firmalara göre farklı uygulamalar olmasına rağmen genelde yapılan uygulamalar aşağıdadır.

1-)İndirimli satılan ADSL Modemler : Bu durumda genelde adsl modemin arızalanması durumunda üretici firmanın yetkili servisine yönlendirirler.. Bazı firmalar modemi tüketiciye kendi sattığı için yetkili servis yerine kendisine gönderilmesini isteyebilir. Bu durumda müşteriye kullanabilir bir modem tedarik edilir.
2-)Kiralama yoluyla verilen modemler : ADSL Modem kiralandığı için modem arızası durumunda genelde arıza ISS tarafından giderilir veya değiştirilir.
3-)Eve kadar fiber olan bölgelerde kullanılan kiralık modemler: ISS kendi modemini kendi kurar. Problem olduğunda yine ISS kendi değiştirir.

ADSL Tarifeleri  Nelerdir?

ADSL Tarifelerini 3 ana gruba ayırabiliriz.
Limitsiz (Sınırsız-Kotasız) Tarifeler :
Kullanım trafiğine bakılmaksızın aylık sabit ücretle alınan sınırsız kotasız paketlerdir. Hız düşümü olmaz. Devamlı hizmet aldığınız paket ücretini ödersiniz. Kota aşım ücreti alınmaz.
Limitsiz Adıl Kota Noktası (AKN) olan tarifeler :
Ay içerisinde kullanım trafiğiniz belli bir GB a ulaştığında (AKN) hızının düşülmesi uygulamasının olduğu pakettir. 1 Ocak 2019 dan itibaren uygulanmıyor. Bazı servis sağlayıcıları , bu tarifeye benzer “Akıllı Sınırsız Tarifeler” uygulamaktadır. Genelde bu uygulama gündüz farklı hız (örneğin 02.00-19.00 arası 16 mbps hız, 19.00-02.00 arası daha düşük hız) gece daha düşük hız şeklinde uygulanmaktadır.
Limitli Tarifeler :
Aylık Belli bir kotası olan tarifeler. Kotası dolduğunda ek kota satın almanız gerekebilir. Veya ek kullanımlar ücretlendirilir.

 

Yalın (Telefonsuz) İnternet Hakkında

Yalın (Telefonsuz) İnternet Nedir ?
Sabit Telefon hattına gerek kalmayan internet demektir.
Yalın internet için bir Kablo çekilmesi gerekiyor mu? Nasıl?
Evet. Uygulamaları farklı olmakla beraber çekilen hat , telefon hattı gibi bakır kablo ile çekilmiş bir iletim hattı. İnternet almak için bir hat gerekli olan lokasyonlarda çekilen hat, telefon görüşmesine kapalı telefon hattı olarak tanımlamamız yanlış olmaz.
Yalın İnternet için neden ücret alınıyor?
Yalın ADSL için çekilen hattının , telefon hattı gibi bir maliyeti ve bakım ücreti olması nedeniyle bir ücret alınmaktadır. Birçok kampanyada yalın internet dahil olarak müşterilere sunulmaktadır. Sabit telefon hattı kullanan müşterilere yaklaşık aylık 10-12 TL lik bir fiyat avantajı sağlamaktadır.
Yalın İnternet ‘te başka firmaya geçiş yapabilir miyim?
İnternet Servis sağlayıcısını değiştirebilirsiniz. Fakat bu internet taşıma anlamına gelmez. Diğer interneti kullanmayacaksınız iptal ettirmeniz gerekir. Yanı yeni bir firmadan hizmet almanız, diğer firmanın internet hizmetini sonlandırılacağı anlamına gelmez.

 

Sıkca Sorulan Sorular, Herhangi bir kampanyaya ait özel sorular değildir. Sektörle ilgili genel sorulardır. Kampanya ile ilgili sorular için ilgili firmanın kampanya detaylarına ve/veya SSS cevaplarına bakabilirsiniz.