ADSL de Statik ve Dinamik IP Adresi Nedir?
Sürekli olarak bir ADSL kullanıcıya tahsis
edilen ve kullanıcının her bağlantı girişiminde aldığı aynı IP adresi ADSL
statik ip adresi olarak adlandırılır.
IP adreslerinin daha ekonomik kullanılması için her kullanıcıya bir statik ip
adresi tahsisi yerine belirli bir IP blok‘undan kullanılmayan bir IP adresi de
verilebilir ki bu da dinamik IP adresi olarak adlandırılır.
Bu durumda kullanıcının her bağlantı girişiminde aldığı IP adresi farklı farklı
olabilir. Statik IP genelde Webserver, mail server gibi IP adresinin başkaları
tarafından bilinmesini gerektiren uygulamalar için kullanılmaktadır.
Ev kullanıcıları içinse genelde dinamik IP kullanımı daha uygundur. IP
gerektirecek bir gereklilik varsa (güvenlik kamerası vs) statik IP ihtiyacı
olabilir.
Yalın (Telefonsuz) İnternet Hakkında
Yalın (Telefonsuz) İnternet Nedir ?
Sabit Telefon hattına gerek kalmayan internet demektir.
Yalın internet için bir Kablo çekilmesi gerekiyor mu? Nasıl?
Evet. Uygulamaları farklı olmakla beraber çekilen hat , telefon hattı gibi bakır
kablo ile çekilmiş bir iletim hattı. İnternet almak için bir hat gerekli olan
lokasyonlarda çekilen hat, telefon görüşmesine kapalı telefon hattı olarak
tanımlamamız yanlış olmaz.
Yalın İnternet için neden ücret alınıyor?
Yalın ADSL için çekilen hattının , telefon hattı gibi bir maliyeti ve bakım
ücreti olması nedeniyle bir ücret alınmaktadır. Birçok kampanyada yalın internet
dahil olarak müşterilere sunulmaktadır. Sabit telefon hattı kullanan müşterilere
yaklaşık aylık 10-12 TL lik bir fiyat avantajı sağlamaktadır.
Yalın İnternet ‘te başka firmaya geçiş yapabilir miyim?
İnternet Servis sağlayıcısını değiştirebilirsiniz. Fakat bu internet taşıma
anlamına gelmez. Diğer interneti kullanmayacaksınız iptal ettirmeniz gerekir.
Yanı yeni bir firmadan hizmet almanız, diğer firmanın internet hizmetini
sonlandırılacağı anlamına gelmez.
İnternet Başvuruları Hakkında
İnternet Başvurusu Nerelerden yapabilirim?
İnternet Servis Sağlayıcıların Yetkili ADSL Bayi ve/veya Yetkili Satış
Noktalarından.
İnternet Servis Sağlayıcıların Resmi İnternet Sitelerinden (com.tr uzantılı alan
adlarını tercih etmenizi öneririz.)
İnternet Servis Sağlayıcıların Çağrı Merkezlerini arayarak
İnternet Başvurusu için gerekli olan evraklar nelerdir?
Bireysel ve Kurumsal Başvurularda farklı evraklar istenmektedir.
Genelde talep edilen evraklar (Firmalara göre değişiklik gösterebilir)
Bireysel Aboneler :
Kimlik Fotokopisi
İnternet Başvuru formu
Abonelik Sözleşme
Taahhütlü Kampanya ise İnternet Kampanya Taahhütnamesi
Kurumsal Abone :
Vergi Levhası
İmza Sirküleri
Yetkili Kimlik Fotokopisi
İnternet Başvuru formu
Abonelik Sözleşme
Taahhütlü Kampanya ise İnternet Kampanya Taahhütnamesi
İnternet Aboneliğinde Hizmet aldığım firmayı değiştirebilir miyim? Nasıl ?
Evet.. Yeni hizmet almak istediğiniz firmaya
başvurmanız gerekmektedir. Başvuru ve geçiş işlemlerini yeni firma tarafından
yapılmaktadır. Geçiş işlemi olabilmesi için eski internet aboneliğinizin aktif
olması gerekmektedir. Geçiş işlemine “ISS Geçiş” ve/veya “ISS Churn”
denilmektedir.
Yine dikkat edilmesi gereken konularda biri de “Abonelik Kimin Üzerinde ise”
aynı isim ve bilgilerle işlemin yapılması gerekmektedir. Birinci derecen akraba
olsanız dahi farklı isim ve bilgilerle hizmet aldığınız firmayı
değiştiremezsiniz.
ADSL Modem arızalı. İnternet kullanamıyorum. Modemin Garanti Şartları Nelerdir ?
Tüm adsl modemlerin 2 yıl zorunlu garantisi
vardır. Herhangi bir yerden kendi satın aldığınız adsl modem ise garanti
belgesinde bulunan üretici ve/veya satıcı firma ile iletişime geçmeniz
gerekmektedir. Bulunduğunuz yerde firmanın Yetkili Servisi varsa garanti belgesi
ile beraber ilgili firmanın yetkili servisine başvurabilirsiniz.
ADSL Modemi , internet servis sağlayıcısından almış iseniz o zaman birkaç
seçenekten bahsetmek gerekir.
ADSL modemi satın aldığınız ISS firmasının satın alma veya kiralama şartlarını
incelemenizde yarar vardır. Firmalara göre farklı uygulamalar olmasına rağmen
genelde yapılan uygulamalar aşağıdadır.
1-)İndirimli satılan ADSL Modemler : Bu durumda genelde adsl modemin
arızalanması durumunda üretici firmanın yetkili servisine yönlendirirler.. Bazı
firmalar modemi tüketiciye kendi sattığı için yetkili servis yerine kendisine
gönderilmesini isteyebilir. Bu durumda müşteriye kullanabilir bir modem tedarik
edilir.
2-)Kiralama yoluyla verilen modemler : ADSL Modem kiralandığı için modem
arızası durumunda genelde arıza ISS tarafından giderilir veya değiştirilir.
3-)Eve kadar fiber olan bölgelerde kullanılan kiralık modemler: ISS kendi
modemini kendi kurar. Problem olduğunda yine ISS kendi değiştirir.
Sıkca Sorulan Sorular, Herhangi bir kampanyaya ait özel sorular değildir. Sektörle ilgili genel sorulardır. Kampanya ile ilgili sorular için ilgili firmanın kampanya detaylarına ve/veya SSS cevaplarına bakabilirsiniz.
Uzmanımız Sizi Arasın