ADSL Modem de Kullanılan Kullanıcı adı ve şifreler nasıl kullanılır.?
ADSL kullanıcısı
iseniz 3 adet kullanıcı adı ve şifreden bahsedebiliriz. En fazla karıştırılan
konulardan biridir.
1-)ADSL Modem Kullanıcı Adı ve Şifresi : ADSL Modem içinde gerekli
ayarların yapılabilmesi için modemin arayüzüne giriş sağlayan kullanıcı adı ve
şifredir. Her modemin varsayılan (fabrika ayarları) bir kullanıcı adı ve şifresi
vardır. Bu modem marklarında aynı olabileceği gibi, aynı markanın değişik
modellerinde farklı olabilir. Kullanma kılavuzundan bakabilirsiniz.
2-)İnternet Servis Saylayıcısından alınan kullanıcı adı ve şifre :
Hizmet aldığınız internet servis sağlayıcısı, size internet kullanımı için bir
kullanıcı adı ve şifre verir. Bu kullanıcı adı ve şifreyi modemde ayarlamanız
(modem ilgili firma tarafından ayarlanmamış ise) gerekmektedir.
3-)Kablosuz ADSL modemlerde ‘Kablosuz Ağ Şifresi:
Cihazınızın modeme kablosuz erişmesini sağlayan şifredir. Yine bu ayar modem
içerisinde yapılır. Güvenlik ve kota kullanımı için kesinlikle ayar yapmanızı
öneririz.
Yalın (Telefonsuz) İnternet Hakkında
Yalın (Telefonsuz) İnternet Nedir ?
Sabit Telefon hattına gerek kalmayan internet demektir.
Yalın internet için bir Kablo çekilmesi gerekiyor mu? Nasıl?
Evet. Uygulamaları farklı olmakla beraber çekilen hat , telefon hattı gibi bakır
kablo ile çekilmiş bir iletim hattı. İnternet almak için bir hat gerekli olan
lokasyonlarda çekilen hat, telefon görüşmesine kapalı telefon hattı olarak
tanımlamamız yanlış olmaz.
Yalın İnternet için neden ücret alınıyor?
Yalın ADSL için çekilen hattının , telefon hattı gibi bir maliyeti ve bakım
ücreti olması nedeniyle bir ücret alınmaktadır. Birçok kampanyada yalın internet
dahil olarak müşterilere sunulmaktadır. Sabit telefon hattı kullanan müşterilere
yaklaşık aylık 10-12 TL lik bir fiyat avantajı sağlamaktadır.
Yalın İnternet ‘te başka firmaya geçiş yapabilir miyim?
İnternet Servis sağlayıcısını değiştirebilirsiniz. Fakat bu internet taşıma
anlamına gelmez. Diğer interneti kullanmayacaksınız iptal ettirmeniz gerekir.
Yanı yeni bir firmadan hizmet almanız, diğer firmanın internet hizmetini
sonlandırılacağı anlamına gelmez.
ADSL Hızlarında Bölgesel Farklılık Olabilir mi?
Kullanılan altyapıya ve hizmet alınacak adresin
santrala uzaklığına göre değişiklik gösterebilir.
100 Mbps ye kadar hız alınabilir. Genişbant internetin ilk yıllarında(2004-2005)
1 Mbps yüksek hız sayılmasına rağmen , 2020 lerden itibaren İnternet Servis
sağlayıcıların çoğu en düşük hız olarak 4 Mbps olarak vermeye başladılar. 2022
yılına bakıldığında ise en düşük hız 8 Mbps olarak verilmektedir.
Tüketicilerin talepleri doğrultusunda altyapı desteklediği şartlarda 100 Mbps ye
kadar hız almak mümkündür.
Metro Ethernet Nedir? G.SHDSL Nedir ? ADSL ile G.SHDSL arasındaki fark nedir.?
Metro Ethernet, Fiber Optik Kablo üzerinden 5
Mpbs ile 1 Gpbs arasında her türlü veri akışına imkan veren, internet dönüşüm
protokollerine gerek duyulmayan uçtan uca ethernet taşıyan iletim
teknolojisidir. Simetrik yapıya sahiptir.
G.SHDSL (Simetrik Yüksek Hızlı Sayısal Abone Hattı) download(alma) ve upload(gönderme)
hızları birbirine eşit DSL teknolojisidir.
Simetrik bant genişliği ve güvenli erişim imkanı sağlayarak, uzak ofisleri
bulunan ve bu noktalara veri iletişimi yapmak isteyen firmaların kullanabileceği
bir hizmettir.
128 Kpbs ‘den 2 Mbps’ye kadar erişim imkanı sağlar.
ADSL asimetrik, G.SHDSL ise simetriktir. Yanı alma ve verme hızları aynıdır.
ADSL Modem arızalı. İnternet kullanamıyorum. Modemin Garanti Şartları Nelerdir ?
Tüm adsl modemlerin 2 yıl zorunlu garantisi
vardır. Herhangi bir yerden kendi satın aldığınız adsl modem ise garanti
belgesinde bulunan üretici ve/veya satıcı firma ile iletişime geçmeniz
gerekmektedir. Bulunduğunuz yerde firmanın Yetkili Servisi varsa garanti belgesi
ile beraber ilgili firmanın yetkili servisine başvurabilirsiniz.
ADSL Modemi , internet servis sağlayıcısından almış iseniz o zaman birkaç
seçenekten bahsetmek gerekir.
ADSL modemi satın aldığınız ISS firmasının satın alma veya kiralama şartlarını
incelemenizde yarar vardır. Firmalara göre farklı uygulamalar olmasına rağmen
genelde yapılan uygulamalar aşağıdadır.
1-)İndirimli satılan ADSL Modemler : Bu durumda genelde adsl modemin
arızalanması durumunda üretici firmanın yetkili servisine yönlendirirler.. Bazı
firmalar modemi tüketiciye kendi sattığı için yetkili servis yerine kendisine
gönderilmesini isteyebilir. Bu durumda müşteriye kullanabilir bir modem tedarik
edilir.
2-)Kiralama yoluyla verilen modemler : ADSL Modem kiralandığı için modem
arızası durumunda genelde arıza ISS tarafından giderilir veya değiştirilir.
3-)Eve kadar fiber olan bölgelerde kullanılan kiralık modemler: ISS kendi
modemini kendi kurar. Problem olduğunda yine ISS kendi değiştirir.
Sıkca Sorulan Sorular, Herhangi bir kampanyaya ait özel sorular değildir. Sektörle ilgili genel sorulardır. Kampanya ile ilgili sorular için ilgili firmanın kampanya detaylarına ve/veya SSS cevaplarına bakabilirsiniz.
Uzmanımız Sizi Arasın