Genişbant İnternet Kullanıcı Sayısı iki yılda yüzde 49,65 arttı. Abone sayısı 2017 ikinci çeyrekte yaklaşık 66,4 milyona ulaştı.
Genişbant İnternet Kullanıcı Sayısı iki yılda yüzde 49,65 arttı.
2015 İkinci çeyrekte yaklaşık 44,4 milyon olan abone sayısı 2017 ikinci çeyrekte yaklaşık 66,4 milyona ulaştı.
En yüksek artış %61,24 ile Mobil Cepten İnternette oldu.
2015 yılın ikinci çeyrekte 6.864.772 olan xDSL abone sayısı 18,08% artışla 8.106.051 aboneye ulaştı.
Eve Kadar Fiber(FTTH) ise 551.144 adetten 54,77% artışla 853.023 adete ulaştı.
Binaya Kadar Fiber(FTTB) de 1.005.080 aboneden 22,13% artışla 1.227.522 aboneye ulaştı.
Mobil Bilgisayardan İnternet ise düşüş yaşandı. 1.661.824 olan abone sayısı -34,24% düşüşle 1.092.758 aboneye geriledi.
Mobil Cepten İnternet , 33.636.811 aboneden 61,24% artışla 54.237.327 aboneye ulaşıldı.
İnternet Hızlarında da önemli artışlar oldu. 2015 de 10-30 Mbit/sn hızı kullanan abone sayısı %58 iken 2017 ikinci çeyrekte bu oran %70,4 olmuştur.
Sabit Genişbant internet kullananların aylık data kullanım ortalaması 76,5 GB olarak gerçekleştir. Mobil ise bu miktar yaklaşık 3 GB dir. Sim kartı ve hizmeti 4,5 G olan mobil kullanıcılarında ise aylık kullanım ortalama 6,3 GB olarak gerçekleşti.
Türkiye ‘de nüfusa göre sabit genişbant penetrasyon oranı %13,9 olarak gerçekleşmişken OECD ülkelerinde oran %30,1 dir. Mobil genişbant internette ise Türkiye de %69,3 iken OECD de bu oran %99,3 dur.
2017 ikinci çeyrek itibariyle mobil genişbant abonelerin 30.143.650 si faturalı , 25.186.435 i ise ön ödemeli hizmet kullanmaktadırlar.
2015-2 |
2017-2 |
2 Yıllık Değişim |
|
xDSL |
6.864.772 |
8.106.051 |
18,08% |
Eve Kadar Fiber(FTTH) |
551.144 |
853.023 |
54,77% |
Binaya Kadar Fiber(FTTB) |
1.005.080 |
1.227.522 |
22,13% |
Mobil Bilgisayardan İnternet |
1.661.824 |
1.092.758 |
-34,24% |
Mobil Cepten İnternet |
33.636.811 |
54.237.327 |
61,24% |
Kablo İnternet |
583.053 |
780.127 |
33,80% |
Diğer |
92.676 |
139.635 |
50,67% |
. |
44.395.360 |
66.436.443 |
49,65% |
2015-2 : 2015 Yılı ilk 6 ay sonundaki verileri ifade ediyor. 2017-2 : 2017 Yılı ilk 6 ay sonundaki verileri ifade ediyor
Firmaların Sabit Genişbant İnternet Pazar Payları İncelendiğinde :
2015 ikinci çeyrekte yüzde 1,3 Pazar payına sahip Vodafone.Net , 2017 ikinci çeyrek itibariyle 338,46% artışla %5,7 Pazar payına ulaşmıştır.
Millenicom (Doping) %1 olan Pazar payını %40 artırarak %1,4 e çıkarmıştır.
Turkcell Superonline her yıl olduğu gibi Pazar payını iki yılda 22,42% artırarak TTNet ten sonra %20,2 Pazar payıyla ikinci Pazar payına sahiptir.
TTNet , 2 yılda -9,83% Pazar kaybetmesine karşılık sektörde liderliğini sürdürmüştür.
Sektörde iki yılda en fazla Pazar kaybeden firmalar;
-31,82% Pazar kaybıyla Doğan TV
Dijital %3 Pazar payı ile 4 sırada yer almaktadır.
-28,57% Pazar kaybıyla Turknet in 2017 ikinci çeyrek pazarpayı %1,5 e
gerilemiştir.
2015-2 |
2017-2 |
2 Yıllık Değişim |
|
TTNet |
74,30 |
67,00 |
-9,83% |
Superonline |
16,50 |
20,20 |
22,42% |
Vodafone Net |
1,30 |
5,70 |
338,46% |
Doğan TV Dijital |
4,40 |
3,00 |
-31,82% |
Turknet |
2,10 |
1,50 |
-28,57% |
Millenicom |
1,00 |
1,40 |
40,00% |
Diğer |
0,40 |
1,20 |
200,00% |
100,00 |
100,00 |
0,00% |
2015-2 : 2015 Yılı ilk 6 ay sonundaki verileri ifade ediyor. 2017-2 : 2017 Yılı ilk 6 ay sonundaki verileri ifade ediyor.
Not: Veriler BTK nin Pazar verilerinden yararlanarak hazırlanmıştır. BTK nin Pazar Verileri ile ilgili raporlara https://www.btk.gov.tr/tr-TR/Sayfalar/Pazar-Verileri linkinden ulaşabilirsiniz.
Eklenme Tarih:07.11.2017
Uzmanımız Sizi Arasın