Sıkça Sorulan Sorular-Genel
Yalın (Telefonsuz) İnternet Hakkında

Yalın (Telefonsuz) İnternet Nedir ?
Sabit Telefon hattına gerek kalmayan internet demektir.
Yalın internet için bir Kablo çekilmesi gerekiyor mu? Nasıl?
Evet. Uygulamaları farklı olmakla beraber çekilen hat , telefon hattı gibi bakır kablo ile çekilmiş bir iletim hattı. İnternet almak için bir hat gerekli olan lokasyonlarda çekilen hat, telefon görüşmesine kapalı telefon hattı olarak tanımlamamız yanlış olmaz.
Yalın İnternet için neden ücret alınıyor?
Yalın ADSL için çekilen hattının , telefon hattı gibi bir maliyeti ve bakım ücreti olması nedeniyle bir ücret alınmaktadır. Birçok kampanyada yalın internet dahil olarak müşterilere sunulmaktadır. Sabit telefon hattı kullanan müşterilere yaklaşık aylık 10-12 TL lik bir fiyat avantajı sağlamaktadır.
Yalın İnternet ‘te başka firmaya geçiş yapabilir miyim?
İnternet Servis sağlayıcısını değiştirebilirsiniz. Fakat bu internet taşıma anlamına gelmez. Diğer interneti kullanmayacaksınız iptal ettirmeniz gerekir. Yanı yeni bir firmadan hizmet almanız, diğer firmanın internet hizmetini sonlandırılacağı anlamına gelmez.

 

Metro Ethernet Nedir? G.SHDSL Nedir ? ADSL ile G.SHDSL arasındaki fark nedir.?

Metro Ethernet, Fiber Optik Kablo üzerinden 5 Mpbs ile 1 Gpbs arasında her türlü veri akışına imkan veren, internet dönüşüm protokollerine gerek duyulmayan uçtan uca ethernet taşıyan iletim teknolojisidir. Simetrik yapıya sahiptir.
G.SHDSL (Simetrik Yüksek Hızlı Sayısal Abone Hattı) download(alma) ve upload(gönderme) hızları birbirine eşit DSL teknolojisidir.
Simetrik bant genişliği ve güvenli erişim imkanı sağlayarak, uzak ofisleri bulunan ve bu noktalara veri iletişimi yapmak isteyen firmaların kullanabileceği bir hizmettir.
128 Kpbs ‘den 2 Mbps’ye kadar erişim imkanı sağlar.
ADSL asimetrik, G.SHDSL ise simetriktir. Yanı alma ve verme hızları aynıdır.

 

ADSL Modem de Kullanılan Kullanıcı adı ve şifreler nasıl kullanılır.?

ADSL kullanıcısı iseniz 3 adet kullanıcı adı ve şifreden bahsedebiliriz. En fazla karıştırılan konulardan biridir.
1-)ADSL Modem Kullanıcı Adı ve Şifresi : ADSL Modem içinde gerekli ayarların yapılabilmesi için modemin arayüzüne giriş sağlayan kullanıcı adı ve şifredir. Her modemin varsayılan (fabrika ayarları) bir kullanıcı adı ve şifresi vardır. Bu modem marklarında aynı olabileceği gibi, aynı markanın değişik modellerinde farklı olabilir. Kullanma kılavuzundan bakabilirsiniz.
2-)İnternet Servis Saylayıcısından alınan kullanıcı adı ve şifre :
Hizmet aldığınız internet servis sağlayıcısı, size internet kullanımı için bir kullanıcı adı ve şifre verir. Bu kullanıcı adı ve şifreyi modemde ayarlamanız (modem ilgili firma tarafından ayarlanmamış ise) gerekmektedir.
3-)Kablosuz ADSL modemlerde ‘Kablosuz Ağ Şifresi:
Cihazınızın modeme kablosuz erişmesini sağlayan şifredir. Yine bu ayar modem içerisinde yapılır. Güvenlik ve kota kullanımı için kesinlikle ayar yapmanızı öneririz.

 

İnternet Başvuruları Hakkında

İnternet Başvurusu Nerelerden yapabilirim?
İnternet Servis Sağlayıcıların Yetkili ADSL Bayi ve/veya Yetkili Satış Noktalarından.
İnternet Servis Sağlayıcıların Resmi İnternet Sitelerinden (com.tr uzantılı alan adlarını tercih etmenizi öneririz.)
İnternet Servis Sağlayıcıların Çağrı Merkezlerini arayarak
İnternet Başvurusu için gerekli olan evraklar nelerdir?
Bireysel ve Kurumsal Başvurularda farklı evraklar istenmektedir.
Genelde talep edilen evraklar (Firmalara göre değişiklik gösterebilir)
Bireysel Aboneler :
Kimlik Fotokopisi
İnternet Başvuru formu
Abonelik Sözleşme
Taahhütlü Kampanya ise İnternet Kampanya Taahhütnamesi
Kurumsal Abone :
Vergi Levhası
İmza Sirküleri
Yetkili Kimlik Fotokopisi
İnternet Başvuru formu
Abonelik Sözleşme
Taahhütlü Kampanya ise İnternet Kampanya Taahhütnamesi

 

ADSL Modem arızalı. İnternet kullanamıyorum. Modemin Garanti Şartları Nelerdir ?

Tüm adsl modemlerin 2 yıl zorunlu garantisi vardır. Herhangi bir yerden kendi satın aldığınız adsl modem ise garanti belgesinde bulunan üretici ve/veya satıcı firma ile iletişime geçmeniz gerekmektedir. Bulunduğunuz yerde firmanın Yetkili Servisi varsa garanti belgesi ile beraber ilgili firmanın yetkili servisine başvurabilirsiniz.
ADSL Modemi , internet servis sağlayıcısından almış iseniz o zaman birkaç seçenekten bahsetmek gerekir.
ADSL modemi satın aldığınız ISS firmasının satın alma veya kiralama şartlarını incelemenizde yarar vardır. Firmalara göre farklı uygulamalar olmasına rağmen genelde yapılan uygulamalar aşağıdadır.

1-)İndirimli satılan ADSL Modemler : Bu durumda genelde adsl modemin arızalanması durumunda üretici firmanın yetkili servisine yönlendirirler.. Bazı firmalar modemi tüketiciye kendi sattığı için yetkili servis yerine kendisine gönderilmesini isteyebilir. Bu durumda müşteriye kullanabilir bir modem tedarik edilir.
2-)Kiralama yoluyla verilen modemler : ADSL Modem kiralandığı için modem arızası durumunda genelde arıza ISS tarafından giderilir veya değiştirilir.
3-)Eve kadar fiber olan bölgelerde kullanılan kiralık modemler: ISS kendi modemini kendi kurar. Problem olduğunda yine ISS kendi değiştirir.

Sıkca Sorulan Sorular, Herhangi bir kampanyaya ait özel sorular değildir. Sektörle ilgili genel sorulardır. Kampanya ile ilgili sorular için ilgili firmanın kampanya detaylarına ve/veya SSS cevaplarına bakabilirsiniz.